Nastavení zálohování

Vše okolo prvotní instalace QNAP NAS, konkrétního nastavení apod.
Odpovědět
Tonda74
Příspěvky: 2
Registrován: 07 led 2021, 21:34
Kontaktovat uživatele:

Nastavení zálohování

Příspěvek od Tonda74 »

Dobrý den,
jsem tu nový a v oblasti NAS jsem naprostý začátečník. Pořídil jsem z druhé ruky Qnap TS-228A s tím, že bych na tom chtěl zálohovat fotky z mobilu, časem pak i z Macu.
Moje představa je taková, že zálohovat budou dva lidé. Každý svoje fotky z mobilu, které se nebudou míchat a jeden bude mít přístup ke všem, tedy administrátor a druhý pouze ke svým fotkám. Chtěl bych přístup k NASu odkudkoliv a ideálně zálohování jako u cloudových služeb.
Disky bych chtěl mít v RAID 1, ale netuším, jaký vybrat svazek, hustý, tenký, statický? Pak jestli řešit jeden uložný prostor se složkami pro mne a druhou osobu, nebo disky rozdělit a mít každý svoje místo.

Předem se omlouvám, že se takhle ptám, ale nikde jsem se to pořádně nedozvěděl, co by pro můj záměr bylo vhodné a tak jsem se obrátil na vás, zkušenější tady, kteří by měli čas mi to vysvětlit a ideálně mi poradit jak to všechno udělat a nastavit. Co je reálné a co by šlo líp, jinak a jednodušeji.

Díky předem za pomoc a váš čas.

Tonda
Uživatelský avatar
lars
Příspěvky: 2048
Registrován: 21 říj 2015, 21:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zálohování

Příspěvek od lars »

Pěkný den. Spíše doporučím obecně si projít témata zde na fóru (jsou zde uvedena i různá videa a webináře popisující zálohování, práci s fotkami a spoustu dalšího), nasbírat informace a pak sem napsat v případě praktických procesech, pokud tam vzniknou nějaké určité konkrétní dotazy.

Jinak, co se týká dotazu ohledně svazku, stačí se podívat na příspěvek pod tím vaším, protože zrovna toto téma se tam řeší :) viewtopic.php?f=13&t=264170
V rychlosti, pokud nebudete využívat Snímky, pak zvolte statický svazek.
Tonda74
Příspěvky: 2
Registrován: 07 led 2021, 21:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zálohování